loading...
دنیای بازی
ثبت نام کنید

سلام دوست عزیز مهمان اگر این پیام را مشاهده میکنید به معنی این است که ثبت نام نکردید ثبت نام کنید لذت ببرید.

ثبت نام

توجه:

اگر ثبت نام کنید بنر وبلاگ یا سایت شما به طور رایگان در سایت ما قرار می گیرد

فقط کافی است بنر و ادرس پروفایل خود را به ما از طریق این جا به ما ارسال کنید همراه نامی که ثبت نام کردید
آخرین ارسال های انجمن
پویا قلی پور بازدید : 131 چهارشنبه 17 خرداد 1391 نظرات (0)

شخصات بازی Mortal Kombat 2011

سازنده: NetherRealm Studios

ناشر: Warner Bros

طراح: Ed Boon

پلتفورم ها: Playstation3, Xbox360

تاریخ انتشار: 19 ماه آپریل، سال 2011

 

Mortal Kombat 2011 یک بازی مبارزه ای از سری بازیهای مشهور Mortal Kombat است که توسط استودیو NetherRealm (نام قبلی این استودیو WB Games Chicago بود) در حال ساخت است و به طور انحصاری توسط کمپانی Warner Bros انتشار می یابد. این نسخه نهمین بازی از این سری پرطرفدار است. داستان این نسخه بعد از به اتمام رسیدن رویداد های Mortal Kombat : Armageddon شروع میشود، اما داستان پس از نیم نگاهی به سه نسخه اول این سری یعنی Mortal Kombat ،Mortal Kombat II و Mortal Kombat 3 شروع خواهد شد. با توجه به اینکه Raiden از آینده خبر دارد اینبار داستان کمی تغییر خواهد کرد.

در حالیکه کرکتر های Mortal Kombat و مراحل بر پایه گرافیک سه بعدی بنا شده اند، اما در اصل گیم پلی این بازی دو بعدی است. در مورد گیم پلی بازی، سازنده خواستار آن است که MK 2011 برای بازیکنان تازه کار و غیر حرفه ای نیز قابل انجام باشد. پس، بازیکنان غیر حرفه ای به رغم پیچیدگی بازی از تجربه مورتال کمبت منع نخواهند شد و نتیجه آن است که بازی قدرت جاذبه بیشتری خواهد داشت و تمامی گیمرها اعم از حرفه ای و غیر حرفه ای، از این بازی لذت خواهند برد.

Mortal Kombat 2011 اولین نسخه از این سری خواهد بود که از قابلیت گرافیک سه بعدی با گیم پلی منحصرا دو بعدی (دو و نیم بعدی) بهره می برد. سازندگان این نسخه نیز اظهار داشتند که برای اولین بار در این سری است که آنها در حال اقدام به یک عمل هوشیارانه برای طراحی یک گیم پلی عمیق تر برای اکثر بازیکنان مخصوص این سری هستند. Mortal Kombat 2011 ابتدا در دهم ژوئن سال 2010 توسط یک تریلرِ نشان دهنده ویژگی های جدید این نسخه و گیم پلی زیبای آن رونمایی شد. Mortal Kombat 2011 برای انتشار در اپریل سال 2011 بر روی کنسول های خانگی Play Station 3 و Xbox 360 در حال ساخته شدن است. احتمال ساخت نسخه PC این بازی نیز میرود.

با در نظر گرفتن این موضوع، سازندگان برای بازیکنان حرفه ای این بازی نیز قابلیت های جدیدی در گیم پلی بازی تزریق کرده اند تا برای آنها نیز این نسخه به یک نسخه خاطره انگیز تبدیل شود . همراه با ویژگی های جدید، سازندگان برای بالانس بیشتر بازی از متخصصان سبک بازیهای مبارزه ای کمک گرفته اند. Ed Boon خالق و مدیر خلاق Mortal Kombat نیز اعلام کرده است که آنها این نسخه را با " Hooks " برنامه نویسی کرده اند که به آنها اجازه میدهد تا به راحتی مسائل و مشکلات گیم پلی بازی را حل کنند.

بر خلاف Mortal Kombat های قبلی، در این نسخه چهار دکمه حمله که هر یک نماینده هر اندام است وجود دارد. ویژگی جدید دیگر این بازی، ویژگی " Super Meter " است که میتواند با حرکاتی که در طول مبارزه انجام میدهید شارژ شود. این ویژگی میتواند در سه سطح شارژ شود که اگر به حد نصاب برسد باعث انجام دادن یک حرکت مخصوص " Special Attack " یا قطع کردن یک کمبو یا باعث ایجاد یک سو*پر کمبو توسط حمله کننده می شود که آنرا حرکت X-ray می نامند. در طول این حرکت، دوربین زوم میکند و نمای داخلی کرکتری را نشان میدهد که استخوان ها و اندام هایش در حال شکستن و پاره پاره شدن اند.

گیم پلی اصلی این نسخه مبارزه رو در رو یا همان " One-On-One Fighting " است که این سری آنرا سال ها به همراه دارد و با نرخ فریم شصت فریم بر هر ثانیه اجرا خواهد شد. گیم پلی جدید Mortal Kombat بر پایه دو بعدی بنا شده است که پس از درخواست ساخت صحنه های خشن تر برای این نسخه، دومین درخواست بیشتر طرفداران این سری برای این عنوان جدید بوده است. با وجود اینکه بازی دو بعدی است، کرکتر ها ظاهر دو و نیم بعدی خواهند داشت. این سبک دو بعدی، بنا بر گفته های مجله آمریکایی Electronic Gaming Monthly، موجب خواهد شد حرکات کرکتر ها تاثیر بیشتری در بازی نسبت به نسخه های قبل این سری داشته باشد.

 


در این بخش میخواهیم به معرفی چند Mode که برای این بازی تایید شده اند بپردازیم: مُد Online، مُد مبارزه ای Tag-Team و مُد Challenge Tower. مُد Online شامل : گزینه King Of The Hill خواهد بود که در ان تا هشت بازیکن قادر خواهند بود به تماشای یک مبارزه بنشینند و برنده را ببینند، که شامل یک سیستم امتیاز دهی میباشد که ناظران میتوانند بعد از به پایان رسیدن بازی به ان امتیاز دهند، و قضاوت آنها میتواند بر معیار انجام کمبوهای مختلف باشد که زیبایی های یک مبارزه را رقم میزند. قابلیت Tag-Team چهار نفره یک قابلیت کاملا جدید در این سری است که در آن دو بازیکن میتوانند انتخاب کنند تا با هم بازی کنند. در طول یک مبارزه Tag-Team، کرکتر ها میتوانند به طور مداوم تعویض شوند و در حمله به همدیگر کمک کنند و یا میتوانند یک حمله ویژه را ترتیب بدهند که کرکتر های مشخص میتوانند به صحنه وادر شوند و به مبارزه بپردازند و در حالیکه کرکتر دیگر به بیرون از صنحنه میرود. مُد Challenge Tower یک گزینه جدید برای بخش تک نفره بازی است که Ed Boon آنرا شبیه به یک نردبان شرح میدهد. این مُد شامل یک سری مسابقات خاص با درجه سختی های متفاوت است که پس از پایان مسابقات پاداش هایی داده میشود و بازیکنان از پاداش های مذکور برای عبور از رقابت های مشکل تر استفاده خواهند کرد.

سازنده بازی آقای Ed Boon وقایع سه نسخه اول این سری را برای ما شرح میدهد :
داستان با Raiden آغاز میشود، درست جایی که او در حال کشته شدن توسط Shao Kahn است، در این هنگام او به خودش در گذشته پیغامی میفرستد. باقی داستان گذشته Raiden را دنبال میکند و نشان دهنده تلاش او برای فهمیدن علامت ها و مفهوم پیغامی که او از گذشته خودش دریافت کرده است میگذرد و سعی در جلوگیری از وقایع بدی دارد که میخواهند اتفاق بیفتند. بازیکن در این نسخه توانایی ایفای نقش به عنوان چندین کرکتر را در بخش داستانی بازی خواهد داشت. سازندگان همچنین اعلام کرده اند که در گذشته داستان بازی های این سری پشت گیم پلی آن پنهان شده بود اما در این نسخه از این سری داستان نقش مهم تری را نسبت به نسخه Mortal Kombat vs. DC ایفا خواهد کرد. Ed Boon طی مصاحبه ای که با IGN داشت اعلام کرده است که هر یک از کرکتر ها با تمرکز و دقت از سه نسخه اول طراحی شده اند. با این ادعا که " اگر شما یک کرکتر محبوب از آن بازی ها داشته باشید، مستقیما در این بازی به سراغ او خواهید رفت. " ظاهرا فهرست 26 کرکتری در این نسخه از بازی وجود خواهد داشت. سازندگان اعلام کرده اند که هر یک از کرکتر ها با یک هدف و منظور خاصی طراحی شده اند تا هر یک از آنها را بی همتا کند. با این ایده سازندگان به هر یک از کرکتر ها یک هدف برای پیروزی، یک Fatality مخصوص و ژست ایستادن مخصوصی خواهند داشت. طراح ارشد بازی آقای John Edwards اعلام کرد: برخی از کرکتر ها در سرعت و استایل بازی تفاوت خواهند داشت، همانطور که بعضی از کرکتر ها قدرت گرا اند و احتیاج به زدن کمبو ها ندارند در حالیکه دیگران متمایل به گریبان گیر شدن دارند. او همچنین اعلام کرد هیچ کرکتری از لحاظ انیمیشن با کرکتر دیگری یکسان نیست.

تهیه کننده Mortal Kombat 2011 آقای Shaun Himmerick اعلام کرد که طراحی داخلی و خارجی کرکتر چیزی در حدود دو ماه تا ده هفته زمان برده است، با استناد به شخصیت هایی مثل Mileena و Reptile که یک ساختار منحصر به فرد دارند و کرکترهای رباتیکی که به جای تاندوم کابل دارند که با عناوین اولیه این سری مخالف و متضاد بودند و چیزی حدود 6 هفته زمان برد.

کرکتر Kratos از سری God Of War نیز برای حضور در این سری " در مُد Versus " معرفی شد. این شخصیت به صورت انحصاری بر روی نسخه PS3 این بازی خواهد بود. Boon اعلام کرد تیم سازنده این بازی به زیبایی این شخصیت را در این بازی طراحی کرده و جای داده است.

 

تیم سازنده بازی در GamesCom 2010 تایید کرده اند که هر کرکتر دارای دو Fatality خواهد بود، که هر کدام بسته به نوع مرحله و توانایی او خواهد بود. بنابر گفته های آقای Ed Boon در این نسخه چیزی حدود پنجاه تا شصت Fatalitiy در این نسخه وجود خواهد داشت. هفده کرکتر قابل بازی تا به امروز معرفی شده اند:
Cyrax, Ermac,Jade,Jax,Johnny Cage,Kitana,Kung Lao,Mileena,Nightwolf,Raiden, Reptile,Scorpion,Sektor,Shao Kahn,Sindel,Sonya,Sub-Zero

Mortal Kombat 2011 برای اولین بار توسط Ed Boon در ژانویه 2009 طراحی شد. درست در مدت زمان کوتاهی بعد از انتشار نسخه قبلی این سری یعنی MK Vs DC Universe . در نوامبر 2008 در مصاحبه ای، Boon اعلام کرد که معتقد است شما با بازی کردن Mortal Kombat vs. DC Universe میفهمید او در نسخه بعدی این سری چه کاری میخواهد بکند. در 18 ژوئن سال 2009، Boon در صفحه توییتر شخصی خود اعلام کرد که در حال ظبط حرکات برای کرکتر ها هستند و دیگر هیچ ابر قهرمانی در این نسخه حضور نخواهد داشت. همچنین انتظار بازگشت Dan Forden به بخش موسیقی بازی را نیز داشته باشید.

در اواخر سال 2009، Boon اعلام کرد این فرانچایز به ریشه خونین خود بازخواهد گشت و تیم تهیه کنندگی بازی بر روی درجه سنی Mature تمرکز خواهند داشت، بر خلاف نسخه قبلی که درجه سنی Teen " نوجوان " را داشت. او همچنین در مورد رد شدن این نسخه از Mature و رفتن به درجه سنی Adu*lts Only اظهار نگرانی کرد. این بازی به صورت رسمی در 10 ژوئن سال 2010 برای PS3 ،Xbox 360 معرفی و برای انتشار در سال 2011 در حال اماده شدن است. در همان روز تریلری از این بازی نمایش داده شد که نشان دهنده بازگشت بازی به سبک دو بعدی و قابلیت های جدید اضافه شده به این سری مانند Tag-Team Mode بود. در 31 اگوست 2010، یک تیزر برای این بازی در IGN منتشر شد که که آنرا Shadows نامیدند و مخصوص نسخه PS3 بود. این تریلر شامل یکی از آهنگ های جدید باند Disturbed از آخرین آلبومشان یعنی Asylum بود با نام "Another Way to Die".

در 28 سپتامبر 2010 یک شمارش معکوس در سایت رسمی Mortal Kombat قرار داده شد که پایان آن دوشنبه 11 اکتبر 2010 را نشان میداد. و کلمه " Kombat Begins In ... " در بالای شمارش معکوس گذاشته شده بود. بعد از اینکه شمارش معکوس به پایان رسید، لینکی برای رفتن به صفحه ای در Fac*eBook در صفحه درج شد. یک برنامه Fac*eBook منتشر شده بود که نشان دهنده یک تیزر جدید برای این بازی است. در 4 اکتبر 2010 نیز ویدیویی از استیج "The Pit" منتشر شد که نشان گر گذشته این استیج و تحولات آن در طی سالهای اخیر بود. ویدئویی مشابه در 12 نوامبر 2010 که این بار درباره The Living Forest، یکی دیگر از استیج های بازی بود منتشر شد که اطلاعات پشت صحنه ای از آن مرحله را میداد. در 19 اکتبر 2010 تیزر جدیدتری از این بازی منتشر شد که مشخصات شخصیت Scorpion را نشان میداد. در 12 نوامبر 2010 هم ویدیو مشابه دیگری منتشر شد که اینبار مشخصات Sub-Zero را نشان میداد.

 


این نسخه از این سری با موتور به شدت اصلاح شده Unreal Engine 3 شبیه به همان موتوری که در نسخه قبلی خود یعنی Mortal Kombat vs. DC Universe استفاده شده بود ساخته میشود. برای Mortal Kombat، سازندگان مکانیزم جدیدی را خلق کرده اند که یک تجربه خارق العاده تری را به بازیکنان ارائه دهند. برای ساخت یک انجین مبارزه ای عمیق تر، سازندگان دوباره کل موتور مبارزه ای بازی را بازنویسی کردند و به همین دلیل است که به یک مبارزه دو بعدی محصور شده است. تهیه کننده ارشد این بازی آقای Hans Lo، در نمایشگاه Gamescom 2010 اعلام کرد تغییر سبک گیم پلی بازی از سه بعدی به دو بعدی برای Mortal Kombat دارای مزیت بود. مکانیک جدید دیگر این نسخه گنجاندن فیزیک خون به بازی است که در آن خونی که از یک کرکتر به بیرون می جهد خیلی واقعی تر از نسخه قبلی است که در آن خون به پرواز در می آید و بر روی حریف یا بر روی زمین فرود می آید. مناطق بازی نیز از بهبود بی دریغ نمانده اند و دارای ویژگی های منحصر به فردی خواهند بود. مراحل خاص مثل The Desert یک تکنولوژی شن و خاک خواهد داشت که به واقعی تر شدن صحنه و شن ها در حالیکه کرکتر روی آن راه میرود کمک خواهد کرد.

در کنفرانس سونی در E3 اعلام شد که Mortal Kombat از قابلیت سه بعدی نیز پشتیبانی خواهد کرد و Boon نیز اعلام کرد که در قابلیت سه بعدی توجه بیشتر به جزئیات بسیار لازم بود نه به عنوان مانع گیم پلی. طی مصاحبه ای با Kotaku، آقای Boon ادعا کرد: مُد اضافی " Extra Mode " " The Krypt" از نسخه قبلی در این نسخه نیز حضور خواهد داشت و شامل سیستم استادانه و ماهرانه آنلاکینگ خواهد بود. این نسخه شامل آنلاکیبل های متعدد خواهد بود. طی مصاحبه دیگری که Ed Boon با Game Informer داشت اعلام کرد تیم سازندگان بازی نقشه هایی برای برخی عناصر طنز آمیز مثل " Toasty Joke " از نسخه های قبلی و چرت و پرت گفتن دارند. او همچنین اعلام کرد تیم تهیه کننده بازی در حال فکر کردن به نسخه PC این بازی در اروپا هستند.

به عنوان کلام آخر، مورتال کمبت جدید حرفهای بسیاری برای گفتن خواهد داشت. امید است خشونت، گرافیک جدید و تغییرات این چنین دست به دست یکدیگر دهند تا بار دیگر با یک مورتال کمبت فراموش نشدنی روبرو شویم.

 


منبع

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • بازی انلاین shell shock live2

    بازی انلاین shell shock live 2 در پویا انجمن.

    کلیک کنید


    آمار سایت
  • کل مطالب : 154
  • کل نظرات : 31
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 50
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 106
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 291
  • بازدید ماه : 847
  • بازدید سال : 7,555
  • بازدید کلی : 149,623